De essentials van een multichannel salesstrategie

een incompany masterclass om sales, marketing en communicatie te verenigen voor één multichannel salesstrategie

  • Duur
  • 2 dagdelen van 4 uur
  • Locatie
  • Op door u gewenste locatie
  • Investering
  • Investering afhankelijk van groepgrootte
  • Taal
  • Nederlands, English

De kern van het programma:
Opzetten van sales via meerdere kanalen | samenwerking vanuit sales met marketing en communicatie | de essentials | integrale benadering van persoonlijke verkoop + digital sales + overige kanalen

Locatie:
Bij u op locatie of op een andere door u gewenste locatie.

Waarom een multichannel salesstrategie?

In deze masterclass, die vaak vanuit sales wordt georganiseerd, leggen we de verbinding tussen sales, marketing en communicatie. We leren hoe de essentials van hoe meer tot één integrale aanpak te komen van contact met (potentiële) klanten. We zien bij organisaties die werken vanuit één integrale marketingcommunicatie- en salesfunnel, een stijging van omzet en meer tevreden klanten.

Waarom een multichannel salesstrategie?

  • We komen er door recente onderzoeken achter
    dat (potentiële) klanten steeds meer en meer
    uiteenlopende kanalen gebruiken voor verschillende
    functies en tijdens diverse fases in hun totale
    klantreis.
  • Zo kan het zijn dat in de oriëntatiefase klanten
    andere kanalen gebruiken dan voor het
    daadwerkelijk doen van de aankoop of voor het
    vragen naar aftersales service.
  • Door de tijd heen zijn er online veel kanalen
    bijgekomen, zoals bijvoorbeeld: e-mail, social media,
    websites, nieuwsbrieven, SEA, bannering, weblogs,
    online platforms, etc.
  • Daarnaast bestaan natuurlijk nog steeds de
    ‘klassieke’ offline kanalen, zoals bijvoorbeeld: mondtot-
    mond, direct sales via een accountmanager/
    salesrepresentative, winkel/balie, callcenter, fax,
    kranten en tijdschriften, buitenreclame, radio en tv,
    huis aan huis, etc.
  • De opkomst van bedrijven die online kanalen als startpunt hebben, heeft de lat hoog gelegd. Dit soort bedrijven hebben klanten laten wennen aan klantgerichte en strakke usability en altijd werkende slimme ict tools en bedrijven worden dan ook steeds vaker afgerekend op (kleine) hick-ups. De verwachtingen van klanten aangaande het gemak waarmee ze bij een organisatie hun specifieke doelen kunnen waarmaken, worden immers steeds hoger (hetzij oriënteren op een vakantie, hetzij inkopen van een adviesopdracht, hetzij support bij een wasmachine).
  • Aangezien dat (potentiële) klanten meer kanalen gebruiken voor verschillende functies en fases en dat het aantal kanalen (online en offline) steeds verder wordt uitgebreid en dat klanten (crossmediale) hick-ups harder afstraffen, is het van cruciaal belang aandacht te besteden aan een multichannel salesstrategie.
  • En als laatste zien we dat organisaties die sales op een multichannel wijze organiseren gemiddeld succesvoller zijn: groei van omzet en groei van klanttevredenheid.

Doelgroep

De incompany masterclass is bestemd voor salesteams die gezamenlijk the next step in multichannel sales willen zetten. Vaak wordt de masterclass opgepakt door sales, marketing en communicatie gezamenlijk.

Resultaat

Resultaat van de incompany masterclass

  • Voor sales: de essentials van online sales (digital sales en online marketing) zijn bekend;
  • Mogelijkheden van het versterken van sales via meerdere (multi) kanalen zijn bekend;
  • De tools liggen er om er zelf een succes van te gaan maken;
  • Wanneer marketing en communicatie ook zijn uitgenodigd: gelijk aan de slag om met deze kennis de samenwerking voor multichannelsales in uw eigen organisatie beter te ontwikkelen.

 

Schrijf je nu in!

De essenties van een multichannel salesstrategie: sales in samenwerking met marketing en communicatie.

Direct inschrijven